Fitness 5 Beneficii pentru o sanatate fizica de invidiat

In ultimul timp  s-a vorbit mult despre sanatate si fitness.

Majoritatea oamenilor sunt foarte constienti de beneficiul general al conditiei fizice si de a fi in forma fizica.

Cu toate acestea, trebuie sa cunosti care este beneficiul general si s-a il intelegi.

Intelegerea detaliilor despre modul in care iti afecteaza corpul sunt doua lucruri total diferite.

Deci, scopul acestui articol este de a-ti vorbi despre beneficiile specifice ale sportului.

Modul in care exercitiile de fitness iti ajuta sanatatea, corpul si viata ta.

Una dintre cele mai usoare modalitati de a-ti arata beneficiul general al fitness-ului este prin impartirea lui in cinci componente ale conditiei fizice.

Trebuie sa retii ca aceasta nu este o lista completa.

Dar aceasta te poate ajuta sa observi beneficiul adus de practicarea exercitiilor fizice cu fitness.

exercitii-fitness

Beneficiile exercitiilor de fitness aduse sistemului cardiovascular

  • Iti permite sa te ocupi de activitatile zilnice, necesare pentru a-ti duce la bun sfarsit ziua;
  • Intareste inima;
  • Ajuta inima si plamanii prin cresterea oxigenului disponibil organismului;
  • Permite inimii sa utilizeze oxigenul mai eficient;
  • Creste rezistenta organismului la oboseala;
  • Iti ofera mai multa energie;
  • Mentine masa muscular si o tonifica;
  • Scade tensiunea arteriala;
  • Regleaza somnul, poti dormi mult mai bine.
  • Te fereste si te protejeaza de depresie si anxietate;
  • Poti sa treci mai bine peste perioadele cu mai mult stres;
  • Scade riscul de boli coronariene și de cancer.
  • Ajuta si sustine sistemul osos;
  • Te ajuta sa ai plamani mai sanatosi;
  • Regleaza tensiunea arteriala;
  • Un ajutor real in pierderea in greutate;

Beneficiile rezistentei musculare si a fortei musculare

  • Bolile lombare pot fi prevenite cu ajutorul rezistenei abdominale;
  • Imbunatateste procentul de grasime corporala;
  • Creste metabolismul;
  • Ajuta la mentinerea structurii osoase;
  • Regleaza tensiunea arteriala in repaus;
  • Ajuta la scaderea nivelului de colesterol rau si il crest pe cel bun;
  • Mareste densitatea oaselor si scade riscul de osteoporoza;
  • Creste hormonul natural de crestere uman (HGH), acesta este cunoscut pentru:
    • Reduce ridurile;
    • Imbunatateste somnul;
    • Ajuta memoria;
    • Stimuleaza potenta sexuala.
  • Aspect fizic mai bun;
  • Imbunatateste imaginea de sine.
  • Creste stima de sine.
  • Reduce pierderea musculara constanta (atrofie) pe masura ce imbatranesti;
  • Creste performantele sportive.

Rezistenta musculara si forta musculara sunt doua componente care nu inseamna acelasi lucru.

Dar aceste doua componente merg impreuna pentru toti oamenii, astfel am combinat beneficiile lor cum le-am prezentat mai sus.

exercitii-de-fitness

Beneficiile mobilitatii corpului cu ajutorul fitness-ului

  • Te ajuta la o mai bună abordare a activitatilor zilnice;
  • Iti protejeaza articulatiile si le mentine sanatoase;
  • Previne durerile lombare si te ajuta sa iti intaresti muschii spatelui;
  • Reduce aspectul si efectele artritei;
  • Scade posibilitatea de a avea leziuni musculare si ale tendoanelor;
  • O postura corecta, te ajuta sa ai o pozitie mai buna a corpului;
  • Iti protejeaza articulatiile, creste mobilitatea articulatiilor;
  • Protejeaza articulatiile, rupturile de ligament, scad incordarile musculare;
  • Mentine un echilibru bun al corpului;
  • Te ajuta sa te recuperezi mai rapid daca ai avut leziuni;
  • Poti merge la plimbare fara griji deoarece nu o sa ai articulatii rigide sau inflamate;
  • Durerile de muschi vor scadea.

Beneficiul compozitiei corporale

  • In aflarea problemelor de sanatate este relevanta si compozitia corporala;
  • Exercitiile fizice de fitness potrivite te vor ajuta sa ai un corp proportionat si sa iti mentii structura musculara;
  • Daca ai un corp supraponderal iti va reduce performanta si iti va fi greu sa iti desfasori activitatile zilnice;
  • Un corp supraponderal iti va afecta intr-un mod negativ sanatatea, , inclusiv din punct de vedere psihic;
  • In momentul cand raportul de grasime corporala este mare, se considera ca este obezitate;
  • O persoana obeza este supusa la boli precum:
    • Boli de inima;
    • Diabet;
    • Dureri de spate;
    • Articulatii rigide;
    • Artrita;
    • Leziuni ale tendoanelor;
    • Miscare greoiae;
    • Deteriorare a muschilor.
power-fitness

Sanatate mentala si fizica cu exercitii fitness

Cel mai mare beneficiu al exercitiilor de fitness este ca o sa fii sanatos din punct de vedere psihic si fizic.

Am mentionat doar cateva puncte de vedere despre beneficiile exercitiilor de fitness, dar sunt mult mai multe in spcial beneficii mentale.

Cand forma ta fizica este buna si corpul tau se va simti bine, dar vei sta bine si psihic si vei fi mandru de cum arati.

Imaginati ca esti linistit sufleteste si ti poti gestiona viata, evenimentele de zi cu zi si orice situatie care iti iese in cale.

In plus, vei avea o gandire mai clara si o minte mai stralucita.

Notiuni de baza care te vor ajuta sa incepi exercitiile de fitness, este ușor pentru ca:

  • Poti sa incepi sa faci exercitii de fitness o data pe saptamana;
  • Avansezi usor prin a face exercitii de mai multe ori pe sapatamana;
  • Faci miscare si de acasa pana la sala de sport;
  • Poti mari timpul de realizare a exercitiilor treptat, timp de 20 de minute pe zi.

Cheia este sa incepi cumva de undeva, daca nu incepi nu mai conteaza.

Doar incepe sa realizezi exercitii de fitness!

O sa vezi ca nu o sa regreti niciodata.

Share your love

Lasă un răspuns

error: Content is protected !!