Alimentatie corecta si sport, o sanatate mai buna

Cuprins

  1. Notiuni de baza in alimentatie
  2. Modul in care te gandesti la alimentatie
  3. Mierea si cerealele integrale in alimentatie
  4. Nucile si carnea slaba in alimentatie
  5. Beneficii cu o alimentatie corecta

Alimentatie corecta pentru o sanatate buna

Un organism uman sau animal poate fi sanatos numai cu o alimentatie buna si sport.

Organismul are doua sisteme foarte diferite si complexe, de surse producatoare de energie.

Deoarece energia este vitala pentru insasi existenta activitatii umane si supravietuirea.

Cele doua energii depind unul de celalalt pentru sprijin.

Acest articol iti arata ce alimente iti ofera cea mai mare energie.

Foarte des te hotarasti sa incepi un program de alimentatie sanatoasa si de sport.

Cu toate acestea, in prima saptamana ai si renuntat.

De ce nu reusesti sa urmezi planurile de dieta?

Sau planurile de jogging de dimineata sau de exercitii fizice pe care le faci?

Si ce poti face pentru a te asigura ca poti urma aceste planuri?

De dragul tau si al persoanelor care depind de tine?

Mananci pur și simplu pentru a-ti satisface pofta de mancare sau pentru a-ti bucura papilele gustative?

Sau mananci pentru a fi sanatos?

In acest articol o sa vezi cum poti sa ai o sanatate mai buna, pur si simplu, afirmand ca ai o alimentatie corecta.

Notiuni de baza in alimentatie

alimentatie-corecta-gresita

Energia este necesara pentru diferitele functii, cum ar fi:

  • mentinerea cresterii;
  • activitatile zilnice;
  • exercitiile fizice;
  • multe alte miscari sau functii care sunt adesea considerate de la sine intelese.

Sisteme energetice

Acestea sunt impartite intre cele doua sisteme energetice.

In ziua de astazi, nu functioneaza bine niciun plan de sanatate si fitness.

Care este motivul pentru rata lor alarmanta de esec?

Lumea este mult mai putin sanatoasa decat era acum doua decenii.

Acest lucru este atribuit in mare parte modificarilor obiceiurilor alimentare ale oamenilor.

Elementele de baza, Sistemul energetic primar si sistemul aerob, primul care trebuie utilizat.

Acest sistem foloseste oxigen pentru funcfionarea muschilor si are nevoie destul de sistemul general al corpului.

Aceasta cerere creste de obicei rata si profunzimea respiratiei si aprovizionarea cu sange.

In principal din cauza cresterii corespunzatoare a ritmului cardiac.

Cand corpul necesita mai multa energie, ceea ce nu poate fi satisfacut din cauza nevoii crescute de mai mult oxigen, atunci sistemul corpului trece automat la anaerob. sistem energetic.

Acest sistem poate produce energie fara a fi nevoie de oxigen.

Toata aceasta energie este generata prin consumul adecvat sau corect al alimentelor.

lifestyle

Alimentele consumate dicteaza tipurile de niveluri de energie pe care fiecare le poate produce.

Oboseala musculara apare de obicei atunci cand toate sursele de energie sunt epuizate.

Ceea ce poate fi atribuit unei varietati de motive; cea mai convingatoare depinde foarte mult de tipurile de alimente consumate.

Exista mai multe categorii de alimente care produc diverse elemente benefice pentru sistemul corpului uman.

Este util sa cunosti pe cele care creeaza sau sporesc sursele generatoare de energie.

Prin urmare, aceste cunostinte ar trebui sa ajute individul sa aleaga tipurile potrivite de alimente.

Sistemul aerob functioneaza prin descompunerea carbohidratilor, acizilor grasi si aminoacizilor din alimentele consummate.

In timp ce sistemul anaerob elibereaza energie din alimentele stocate in organism, de obicei in timpul perioadelor de activitate intensa.

Daca auzi despre esecul dietelor sau al planurilor de gimnastica toate in jurul nostru, de obicei nu este vina lor.

De obicei, vina este a persoanelor care au inceput cu multa agitatie sa treaca prin aceste planuri,

Spunand despre asta tuturor cunostintelor si colegilor lor si apoi nu au respectat acele programe.

Indivizii care abandoneaza exercitiul sau dieta la jumatate nu vad avantajele, desigur, si toata lumea da vina pe plan.

Ceea ce are nevoie lumea in zilele noastre nu este un program proaspat de sanatate sau fitness sau o dieta, are nevoie de motivatie.

Are nevoie de tipul corect de mentalitate pentru a urma orice plan pe care l-au ales pana la capat.

Daca pot face asta, majoritatea problemelor de sanatate care sunt legate de situatiile stilului de viata vor deveni depasite.

Si nu trebuie sa vizitam colturile pamantului pentru a descoperi aceasta motivatie. Motivatia sta chiar aici, in interiorul nostru; trebuie pur si simplu să-l cautam si sa-l folosim.

Cu o generatie in urma, oamenii nu ar visa sa ia orice mancare nedorita pe care ar putea sa-si hraneasca chipuri.

In zilele noastre, facem asta foarte lejer.

„Mi-e foame” inseamna in mod obisnuit

„Vreau un burger sau un hot dog, probabil cu chipsuri in lateral si niște cola”.

Si, „Sunt la dieta” inseamna

„Sunt pe o pastila chimica care imi va invinge foamea si imi va priva corpul de vitamine.”

Nu este cu adevarat de mirare ca astazi ne confruntam cu atat de multe probleme de sanatate.

Sanatatea noastra este un indicator la ceea ce consumam.

Starea regretabila in care traim nu este o problema individuala, este o problema globala.

Lumea mananca incorect.

Sase din zece persoane din SUA sunt supraponderale, iar numarul va fi de opt din zece persoane.

Ne gandim cu adevarat la asta?

Noi nu suntem in aceeasi situatie?

Chiar acum cand citesti cred ca ai un pachet cu mancare nesanatoasa, nu?

Stii ca acel pachet iti umple stomacul cu cele mai toxice substanțe chimice cunoscute.

Dar nu este pur si simplu despre a fi satul.

Este despre noi insine si sanatatea noastra.

Da, trebuie sa fim egoisti si sa avem mai mult grija de sanatate.

Cu cifre atat de ingrozitoare ale sanatatii, nu ne indreptam catre pieire?

Cu siguranta nu mancam corect.

Oricare ar fi excesul de bagaj pe care il aduce mostenirea genetica.

Obezitatea si diversele probleme de sanatate, trebuie sa la acordam atentie.

Deci data viitoare vezi ca un program a esuat sau primeste multe critici?

Atunci aminteste-ti ca acele critici nu se datoreaza probabil ca programul nu este bun.

In cele mai multe cazuri, se datoreaza faptului ca tu ai inceput cu intentii mari.

Dar apoi nu ai urmat programul asa cum ar fi trebuit.

Modul in care te gandesti la alimentatie

mancare-sanatoasa

Cel mai important lucru de care aveti nevoie pentru a va mentine in viata programul de sanatate si fitness.

Este chiar mai important decat un instructor sau un medic – este propriul motiv.

Trebuie sa fii hotarat sa analizezi situatia.

Deci, esti supraponderal si vrei sa scapi de cateva kilograme?

Niciun instructor de la sala de gimnastica din niciun loc in lume nu te va ajuta.

Tu trebuie sa iei masuri adecvate pentru a avea o dieta corecta si pentru a-ti respecta exercitiile de rutina.

Chiar daca esti bolnav si te uitati la tratament, niciun medic nu te va ajuta daca nu esti hotarat sa urmezi tratamentul.

Fie ca ei medicamentele la momentul potrivit sau ca te abtii de la unele alimente.

Mintea ta s-a gandit pana acum numai la obiceiuri alimentare nesanatoase.

Bilant stare de sanatate

Daca nu faci un bilant al starii de sanatate si nu ei o hotarare atunci, lucrurile nu se vor imbunatati.

Lucrul numarul 1 este constientizarea.

Este nevoie sa inveti ce alimente sunt corecte pentru tine si ce nu.

Trebuie sa te intorci la antrenamente.

Intelege care sunt nutrientii pe care corpul tau ii doreste cu adevarat si in ce cantitate.

Apoi trebuie sa iti construiesti un regim alimentar pentru tine.

Dar si pentru cei dragi, astfel incat sa mancati mai sanatos.

Sa reduci toate alimentele care sunt adverse, precum:

  • zaharul;
  • grasimile;
  • carbohidratii;

nu le dorim cu adevărat – si sa incorporam alimente care ne pot stimula sanatatea.

Suna si asta predicator, inteleg.

Dar asta e singura sansa pe care o avem.

Daca continuam sa mancam dulciuri, nu ne vom imbunatati niciodata sanatatea.

Dar exista speranta.

Speranta consta in faptul ca exista o multime de alimente.

Acestea pot fi pur si simplu la fel de gustoase ca acele alimente groaznice, dar inca nu stim despre ele.

Alimentele pe care nu le cunoastem inca.

Probabil ca nu ne pasa de ele deoarece nu stim cum sa le preparam.

Dar sunt multe retete cu alimente sanatoase, te pot ajuta sa gasesti diverse moduri interesante de a gati sanatos.

Chiar si cu acelasi tip de dieta pe care o consumi, poti sa faci diferite feluri de mancare cu adevarat delicioase.

Da, totul este foarte posibil.

Esti capabil sa iti modifici obiceiurile alimentare intr-o mare masura.

In timp ce te ocupi in acelasi timp si de gustul mancarii.

Industria pierderii in greutate este responsabila intr-un mod semnificativ de aceasta cadere a rasei umane dezvoltate.

Trebuie sa-si vada in continuare retele de slabire.

Si, din acest motiv, mass-media nu va spune niciodata cum putem lua lucrurile in propriile mâini.

Ne arata imagini sclipitoare inainte-dupa cu o persoana si ne spun ca dieta a facut acest lucru posibil.

Cu toate acestea, adevarul este ca, daca ar fi sa iti pui capul la contributie nu ar fi greu sa tii dieta.

S-ar putea sa faci asta foarte usor, fara a fi nevoie sa cheltui 1000 de euro pe acele diete.

Si ce ai de facut?

2 lucruri generale:

  • Controleaza ceea ce consumi;
  • Rasfata-te la sala de sport.

Crezi ca este prea mult de facut?

Nu datorezi asta corpului tau care ti-a servit atat de bine in toti acesti ani?

Nu iti datorezi asta tie si celor dragi?

Mierea si cerealele integrale in alimentatie

Miere naturala in alimentatie

miere-naturala-de-albine

De-a lungul anilor, mierea s-a dovedit a fi singura putere de sustinere din spatele cercului energetic.

Beneficiind corpul uman in diferite domenii, este in primul rand inca de neegalat in ceea ce priveste entitatea sa producatoare de energie.

Mierea este cel mai natural stimulator de energie al naturii.

De asemenea, actioneaza ca un constructor eficient de sistem imunitar.

Oferind in acelasi timp un remediu natural si pentru o serie de afectiuni variate.

Energia este foarte importanta pentru activitatile zilnice si pentru sanatate.

Prin urmare, gasirea surselor de energie care sunt atat consistente, cat si sanatoase este importanta pentru a fi fericit.

Beneficiile naturale ale mierii au fost larg recunoscute si acceptate.

Pe langa gustul sau minunat, mierea este si o sursa naturala de carbohidrati, care este un generator de energie pentru:

  • cresterea performantei;
  • rezistenta;
  • reducerea nivelului de oboseala musculara.

Acest lucru este util în special pentru sportivi.

Continutul de zahar din miere ajuta sa joace un rol in prevenirea oboselii in timpul:

  • sesiunilor de exercitii fizice;
  • in timpul sesiunilor de antrenament pentru pasionatii de sport.

Aceste zaharuri sunt impartite in glucoza si fructoza si functioneaza in moduri diferite, dar complementare.

Continutul de glucoza din miere este, in general, absorbit intr-un ritm mai rapid si da un impuls imediat de energie.

In timp ce fructoza functioneaza intr-un ritm mai lent pentru o crestere mai durabila si mai prelungita de energie.

Cand vine vorba de abordarea nivelurilor de zahar din sange in sistemul corpului, se stie ca mierea ajuta la mentinerea nivelului constant.

Deoarece mierea este un produs alimentar placut si este naturala in forma sa, consumul ei nu este un exercitiu foarte dificil.

Oamenii de toate varstele sunt, in general, destul de dispusi sa consume miere in oricare dintre formele ei insotitoare.

Este chiar popular printre copii.

Energia produsa din consumul zilnic a unei cantitati mici de miere ii ajuta pe copii sa faca fata tensiunilor fizice ale activitatilor scolare zilnice si angajamentelor sportive.

Si pentru adulti, consumul unei doze mici de miere zilnica poate contribui in mare masura la mentinerea nivelurilor de energie la cel mai bun nivel in timpul unei zile solicitante la serviciu.

Prepararea sandvisurilor cu miere insotita de alte umpluturi este o modalitate de a crea o gustare placuta.

Aplicarea mierii pe o felie de paine proaspat prajita este, de asemenea, o alternativa binevenita la micul dejun.

Adaugarea de miere in bauturi in loc de zahar este incurajata.

Majoritatea oamenilor din ziua de azi doresc o solutie rapida pentru nevoile lor.

De stimulare a energiei si acest lucru vine de obicei in formele nesanatoase de bauturi pentru sport, cafea si carbohidrati rafinati precum zaharul si painea.

Desi acestea produc nivelurile de energie crescute dorite.

Cereale integrale in alimentatie

cereale-integrale

Trebuie remarcat ca aceasta energie este destul de scurta si oboseala care urmeaza este de obicei simtita mai acut.

Prin urmare, opteaza pentru a consuma o anumita forma de cereale integrale.

Aceasta nu este doar o alternativa mai buna, ci este si mult mai sanatoasa.

Cerealele integrale furnizeaza energia care vine intr-o forma mai complexa.

Prin urmare aceasta se descompune pe o perioada mai lunga de timp.

Acest lucru creeaza apoi platforma pentru sustinerea nivelurilor de energie pentru perioade mai lungi.

Datorita compozitiei sale mai complexe, cerealele integrale vin cu o serie de elemente benefice precum:

  • minerale;
  • vitamine;
  • fitonutrienti;
  • fibre.

Adaugarea ingredientelor din cereale integrale in orice fel de mancare o va  completa cu arome sau o imbunatateste cu totul.

Cerealele integrale pot avea diferite forme, cum ar fi:

  • grau;
  • ovaz;
  • orz;
  • porumb;
  • orez brun;
  • secara;
  • mei;
  • hrisca;
  • si multe altele.

Acestea pot fi apoi transformate in diverse alte produse, cum ar fi:

  • faina integrala de grau;
  • paine integral;
  • paste integrale de grau, ovaz sau crupe de ovaz;
  • floricele de porumb;
  • altele.

Beneficiile consumului constant de cereale integrale pot ajuta la scaderea riscului de:

  • boli de inima;
  • nivelurile scazute de colesterol;
  • protejeaza impotriva multor tipuri de cancer;
  • pot ajuta la gestionarea greutatii.

Cerealele integrale nu trebuie confundate cu produsle rafinate.

Desi cerealele rafinate au unele beneficii, este mai bine sa optezi pentru alternativele de cereale integrale.

Nucile si carnea slaba in alimentatie

Nuci si seminte

nuci-si-seminte

Nucile sunt o sursa importanta de nutrienti atat pentru consumul uman, cat si pentru cel animal.

Fiind bogat intr-o multime de nutrienti necesari, poate fi consumat in forma cruda, gatita sau ca aditiv la mancarurile deja existente.

Nucile sunt definite ca un fruct cu coaja tare, exista multe alte alimente care sunt incluse in familia nucilor.

Diferite tipuri de carne contribuie in general la o varietate de arome.

Cu toate acestea, cel mai sanatos tip este cel cu continut cat mai mult de carne slaba.

Fapt incontestabil este ca produsele din carne care contin o cantitate buna de grasime sunt intr-adevar un deliciu culinary.

Dar din motive de sanatate consumul de carne slaba este intr-adevar foarte intelept, are mai multe beneficii.

Proteine ​​si uleiuri bune

Acum se stie ca nucile ajuta foarte mult la tinerea sub control a multor afectiuni sau sa afectiunile nu vor aparea deloc.

De exemplu, se stie ca nucile pot mentine posibilitatea de a nu manifesta boli coronariene.

Chiar si cei care au predispunere genetica cu această problema, pot tine boala sub control.

Se stie ca, consumul de nuci precum migdalele si nucile scad concentratiile serice de colesterol din organism.

Nucile sunt, de asemenea, recomandate persoanelor care sufera de probleme cu rezistenta la insulina, cum ar fi diabeticii.

Sa te intorci la nuci mai degraba decat la mancarea nedorita pentru a potoli pofta este, de asemenea o alta alternativa mai sanatoasa.

Continerea de acizi grasi esentiali este, de asemenea, un alt avantaj atunci cand vine vorba de alegerea nucilor ca alternativa mai sanatoasa.

Deoarece nucile sunt sanatoase si pot fi consumate in forma cruda, este, de asemenea, un alt avantaj suplimentar de a le pastra la indemana ca si gustari.

Migdalele sunt adesea folosite pentru a normaliza lipidele din sange datorita caracteristicilor lor de ardere lenta.

Acestea ajuta la mentinerea nivelului de zahar din sange in mod constant si sanatos.

Bogata intr-o cantitate variata de nutrienti diferiti, migdalele sunt un aditiv popular in dieta veche a majoritatii oamenilor mediteraneeni.

Nuca braziliana este, de asemenea, o alta nuca hranitoare, care vine cu propriul set de beneficii atunci cand este consumata cu moderatie.

Remarcata pentru continutul de acizi grasi omega 3, nuca braziliana este, de asemenea, o sursa buna de calciu.

Nuca caju este o alta nuca foarte populara care este adesea consumata ca o gustare cu sare.

Cu toate acestea, ar fi un produs alimentar mult mai sanatos fara adaos de sare, deoarece este deja o nuca destul de aromata in sine.

In unele parti ale lumii aceste nuci sunt transformate in uleiuri.

Procesul de selectie ar trebui facut cu putine cunostinte, depinde doar de ceea ce percepe ochiul liber si este suficient.

In general, carnurile slabe derivate din bucati de vita ar trebui sa include muschi, in timp ce bucatile de porc sau de miel ar constitui muschi, cotlete si pulpa.

Carnea Slaba

alimentatie

Cele mai slabe parti ale pasarilor de curte ar fi zona pieptului fara piele.

Desi exista multe motive pentru care oamenii elimina carnea din dieta lor zilnica.

Nu exista dovezi care sa arate ca aceasta este o alegere buna sau rea, nu ar trebui sa fie urmata de toti.

Totusi, punctul important de remarcat aici este alegerea tipurilor de carne care ar face consumul sanatos.

Si acest lucru ar insemna in general carne cu continut mai mic de grasimi.

Desi carnea alba nu este deloc lipsita de continut de grasime, prin comparatie, are mai putin continut de grasime decat carnea rosie.

Valoarea nutritiva a consumului de carne slaba este destul de extinsa.

Carnea are in general un continut mai mare si mai pur de proteine, care este un factor foarte important.

Acest factor contribuie la progresul structural si functional fundamental al fiecarei forme de sustinere si formare celulara.

Carnea slaba este, de asemenea, o sursa buna de aminoacizi esentiali, in special aminoacizi cu sulf.

In comparatie cu ratele digestive, proteinele din carne functioneaza mai repede decat cele continute in gama de fasole si grau integral.

Carnea slaba este, de asemenea, o sursa buna de fier.

Deoarece deficienta de fier este progresiva, adesea nu este detectata decat intr-o etapa ulterioara in care s-a dezvoltat anemiea.

Beneficii cu o alimentatie corecta

beneficii-alimentatie

Iata toate motivele de care ai avea nevoie pentru a continua sa mananci sanatos. Sa ne afundam imediat in subiect.

Avantaje pe care le obtineti daca deveniti mai sanatosi.

S-ar putea sa gasesti o colectie intreaga de avantaje pentru sanatate ale unei alimentații corecte.

Si totusi sa nu stii exact ce avantaje exista cu adevarat.

Cel mai important avantaj este ca castigi control asupra greutatii tale.

Mancand correct te asiguri ca functiile metabolice functioneaza correct.

In special sistemul imunitar si sistemul gastrointestinal.

De asemenea, esti protejat de diferite boli cornice:

  • chiar de la boli cardiovasculare;
  • cum ar fi boala coronariana si hipertensiunea arteriala;
  • diabet.

Este si mai rentabil, mancarea sanatoasa inseamna sa cheltui mult mai putin.

Facturile tale de la supermarketuri scad drastic si nu te cufunzi mai mult in datoria cu cardul de debit daca aceasta este deja o problema pentru tine.

In plus, economisesti la pachetele de ingrijire a sanatatii de care ai avea nevoie daca apare vreo problema din cauza obiceiurilor tale de mancare.

Mai puține toxine in corpul tau.

Multe alimente din zilele noastre sunt toxice din cauza chimicalelor sintetice prezente in ele.

Cand incerci sa mananci corect, este mai putin probabil sa introduci toxine in organism.

Deoarece una dintre dogmele de baza ale alimentatiei corecte este ca nu ar trebui sa mananci nimic produs de om.

In plus, daca mananci mai putin, vei reduce de asemenea vicii precum fumatul si alcoolismul.

Un pahar de bere este aproape sinonim cu o noapte cu baietii.

Daca mananci mai putin, nu vei dori si berea.

In mod similar, nu vei dori acel singur (sau mai multe) fumuri obligatorii pe care obisnuiai sa il consumi dupa fiecare masa.

Mentine un stil de viata sportiva.

Cand mananci mai bine, vei descoperi ca esti capabil sa-ti faci muncarea intr-un mod mult mai bun.

Si vei fi capabil sa faci efort fizic.

Incearca sa ai o alimentatie sanatoasa si un stil de viata sportiv si nu vei regret.

Share your love

Un comentariu

Lasă un răspuns

error: Content is protected !!