Vitamina C si importanta pentru sanatate

Vitamina C si puterea ei

Ce sunt antioxidantii?

Vitamina C iti apara corpul de toxine, deoarece acesta este atacat constant.

Aceste toxine provin din alimentele pe care le consumi, din apa pe care o bei și din aerul pe care îl respiri.

Ele provin și din stresul vieții tale de zi cu zi.

Toate aceste toxine iti pot deteriora celulele și pot duce la boli.

Corpul tău are un sistem de apărare încorporat pentru a te proteja de aceste toxine.

Acest sistem se numește sistemul tău antioxidant.

Antioxidanții sunt vitamine, minerale și alți nutrienți care te ajută să iti protejezi celulele de deteriorare.

Vitamina C este un antioxidant foarte important.

Ajută la neutralizarea radicalilor liberi, acestea sunt toxine care iti pot deteriora celulele.

Prin urmare ajută, de asemenea, organismul să producă colagen, o proteină care te ajută să ai o piele sănătoasă și tânără.

Despre vitamina C?

  1. Ce este vitamina C?
  2. Care sunt beneficiile vitaminei C?
  3. Cum acţionează vitamina C?
  4. Cine are nevoie de vitamina C?
  5. De câtă vitamina C ai nevoie?
  6. Care sunt cele mai bune surse de vitamina C?
  7. Există riscuri asociate cu vitamina C?

Ce este vitamina C?

Vitamina C este o substanta solubila in apa si o gasim in legume si fructe.

Este cunoscuta și sub numele de acid ascorbic.

In consecinta este importantă pentru organism pentru a produce colagen.

Este o proteină care este esențială pentru ca organism si ajuta să vindece rănile și să creeze țesut nou.

Vitamina C este, de asemenea, un antioxidant.

Ceea ce înseamnă că ajută la protejarea celulelor organismului de daunele provocate de radicalii liberi.

Radicalii liberi sunt molecule instabile care pot deteriora celulele și pot duce la dezvoltarea unor boli cronice precum cancerul.

sursa-vitamina-c

Beneficiile vitaminei C

Vitamina C este un nutrient important pentru organism și are multe beneficii.

Prin urmare este importantă pentru sistemul imunitar și ajută organismul să lupte împotriva infecțiilor.

Este, de asemenea, un antioxidant, ceea ce înseamnă că ajută la protejarea celulelor organismului de deteriorare.

S-a demonstrat că aceasta reduce riscul de dezvoltare a unor tipuri de cancer și ajuta la tratarea altora.

In concluzie este, de asemenea, importantă pentru sănătatea pielii, a oaselor și a vaselor de sânge.

Ajută organismul să absoarbă fierul și este necesar pentru ca organismul să producă colagen.

Colagenul este o proteină care se găsește în piele, oase și țesuturi conjunctive.

Există multe alimente diferite care conțin vitamina C.

Unele dintre cele mai bune surse de vitamina C sunt:

  • portocale;
  • grepfrutul;
  • lămâile;
  • limele;
  • broccoli;
  • varza de Bruxelles;
  • kale;
  • spanacul;
  • roșiile;
  • cartofii;
  • căpșunile.

Vitamina C este un nutrient important pentru o sănătate bună.

Are multe beneficii, precum:

  • întărirea sistemului imunitar;
  • reducerea riscului de a dezvolta cancer;
  • ajuta la menținerea sănătății pielii, oaselor și vaselor de sânge.

Cum acţionează vitamina C?

Vitamina C este un nutrient important de care organismul tau are nevoie pentru a funcționa corect.

Este o vitamina solubila in apa, adica se dizolva in apa si nu este stocata in organism.

Corpul tău are nevoie de vitamina C pentru a produce colagen, o proteină care este găsita în piele, vasele de sânge și oase.

De asemenea, este un antioxidant, ceea ce înseamnă că ajută la protejarea celulelor de deteriorare.

Corpul tău nu poate produce singur vitamina C, așa că trebuie să o obții din dieta ta.

Sursele bune de vitamina C includ:

  • portocalele;
  • grapefruit-urile;
  • broccoli;
  • legumele cu frunze verzi.

Poți lua și suplimente de vitamina C.

Vitamina C este un nutrient important pentru o sănătate bună.

Îți ajută corpul să producă colagen, o proteină care se găsește în piele, vasele de sânge și oase.

De asemenea, este un antioxidant, ceea ce înseamnă că ajută la protejarea celulelor de deteriorare.

Cine are nevoie de vitamina C?

Majoritatea oamenilor știu că aceasta vitamina este importantă pentru o sănătate bună, dar mulți nu știu de ce.

Vitamina C este un antioxidant, ceea ce înseamnă că ajută la protejarea celulelor organismului împotriva daunelor.

Antioxidanții sunt importanți deoarece pot ajuta la reducerea riscului unor boli cronice, cum ar fi bolile de inimă și cancerul.

O poti găsi în multe fructe și legume, inclusiv portocale, căpșuni, broccoli și kale.

Este disponibil și sub formă de supliment.

Persoanele care nu primesc suficientă din dieta lor ar putea avea nevoie să ia suplimente.

De ce este importanta vitamina C?

Aceasta este importantă pentru toată lumea, dar unii oameni ar putea avea nevoie să consume mai mult decât alții.

De exemplu, fumătorii au nevoie mai mult decât nefumătorii, deoarece fumatul dăunează celulelor corpului și crește riscul de deteriorare a celulelor.

Persoanele care sunt expuse la fumatul pasiv au nevoie și de mai multă vitamina C.

Femeile însărcinate și copiii mici au nevoie de mai multe vitamine decât alte persoane, deoarece corpul lor crește și se dezvoltă.

Asadar aceasta este, de asemenea, importantă pentru persoanele care sunt stresate, au anumite afecțiuni medicale sau iau anumite medicamente.

Dacă crezi că ai putea avea nevoie de mai multă vitamina, discuta cu medicul tau.

El iti poate spune dacă trebuie să ei suplimente sau să facei modificări în dieta ta.

De câtă vitamina C ai nevoie?

Când vine vorba de vitamine și minerale, nu există un răspuns universal.

Cantitatea fiecărui nutrient de care ai nevoie depinde de mulți factori:

  • vârsta;
  • sex;
  • nivelul de activitate;
  • starea generală de sănătate.

Acestea fiind spuse, există recomandări generale pentru cât de multă vitamina C ar trebui să încerci să consumi în fiecare zi.

Doza dietetică recomandată (DZR) este de:

  • 90 mg pentru bărbați și,
  • 75 mg pentru femei.

Cu toate acestea, RDA este cantitatea minimă de care ai nevoie pentru a evita deficiența, nu cantitatea optimă pentru sănătate.

Majoritatea experților recomandă să obții mai multă, decât DZR pentru a beneficia pe deplin de acest nutrient important.

De alfel aceasta este o vitamină solubilă în apă, ceea ce înseamnă că organismul nu o stochează.

Aceasta înseamnă că trebuie să o obțineți din dieta ta în fiecare zi.

Din fericire, se găsește într-o varietate de alimente:

  • citrice;
  • ardei roșu și verde;
  • roșii;
  • broccoli și,
  • verdeață cu frunze.

Dacă crezi că nu obții suficientă din dieta ta, poți lua și suplimente.

Doar asigura-te că nu ei mai mult de 2000 mg de vitamina C pe zi.

Deoarece acest lucru poate duce la afecțiuni gastrointestinale. probleme precum diareea.

Când vine vorba de sănătatea ta, este întotdeauna cel mai bine să obții mai întâi nutrienți din alimente.

Dar dacă nu poți obține suficientă din dieta ta, suplimentele pot fi o modalitate utilă de a te asigura că iti satisface nevoile.

Care sunt cele mai bune surse de vitamina C?

Deși poți o găsi într-o varietate de fructe și legume, unele surse sunt mai bune decât altele.

Iată șase dintre cele mai bune surse de vitamina C:

vitamina-c-cu-portocale

1. Portocale

Portocalele sunt una dintre cele mai populare surse de vitamine, si din motive intemeiate.

O singură portocală conține peste 70 mg de vitamina C.

Prin urmare este mai mult decât au nevoie majoritatea oamenilor într-o zi.

Pe lângă faptul că sunt o sursă bună de vitamine, portocalele sunt și o sursă excelentă de fibre și alți nutrienți.

2. Lămâi

Lămâile sunt o altă sursă excelentă de vitamine.

O singură lămâie conține peste 30 mg de vitamina C.

Ceea ce este mai mult decât au nevoie majoritatea oamenilor într-o zi.

Lămâile sunt, de asemenea, o sursă excelentă de acid citric, care poate ajuta la îmbunătățirea digestiei.

3. Grapefruit

rapefruits sunt o altă sursă excelentă de vitamine.

Un singur grapefruit conține peste 60 mg de vitamina C.

Astfel este mai mult decât au nevoie majoritatea oamenilor într-o zi.

Grapefruiturile sunt, de asemenea, o sursă excelentă de fibre și alți nutrienți.

4. Căpșuni

vitamina-c-cu-capsuni

Căpșunile sunt o altă sursă excelentă de vitamine.

O singură căpșună conține peste 20 mg de vitamina C.

Este mai mult decât au nevoie majoritatea oamenilor într-o zi.

Căpșunile sunt, de asemenea, o sursă excelentă de antioxidanți și alți nutrienți.

5. Roșii

Roșiile sunt o altă sursă excelentă de vitamine.

O singură roșie conține peste 30 mg de vitamina C,

Ceea ce este mai mult decât au nevoie majoritatea oamenilor într-o zi.

Roșiile sunt, de asemenea, o sursă excelentă de licopen.

Acesta este un antioxidant despre care s-a demonstrat că are numeroase beneficii pentru sănătate.

6. Broccoli

Broccoli este o altă sursă excelentă de vitamine

O singură cană de broccoli conține peste 100 mg de vitamina C.

Astfel se poate obtine mai mult decât au nevoie oamenii într-o zi.

Broccoli este, de asemenea, o sursă excelentă de fibre și alți nutrienți.

Există riscuri asociate cu vitamina C?

Aceasta vitamina este un nutrient esențial care joacă multe roluri importante în organism.

Este un antioxidant puternic care poate ajuta la protejarea celulelor de daunele cauzate de radicalii liberi.

Radicalii liberi sunt molecule care pot deteriora celulele și pot duce la dezvoltarea unor boli cronice precum:

  • boli de inimă;
  • cancer și,
  • boala Alzheimer.

De asemenea este vitală pentru buna funcționare a sistemului imunitar.

 Ajută la producerea celulelor albe din sânge, care sunt prima linie de apărare a organismului împotriva infecțiilor.

Prin urmare ajută, de asemenea, la vindecarea rănilor și la repararea daunelor tisulare.

În timp ce vitamina este necesară pentru o sănătate bună, este posibil să obțineți prea mult din ea.

In concluzie este o vitamină solubilă în apă, ceea ce înseamnă că organismul elimină orice exces prin urină.

Aceasta înseamnă că este foarte dificil să ei o supradoza.

Cu toate acestea, administrarea de doze mari de suplimente de vitamina C poate provoca reacții adverse precum:

  • diaree;
  • greață;
  • crampe abdominale.

Persoanele care fumează țigări sau sunt expuși la fumatul pasiv ar trebui să fie deosebit de atenți la aportul de vitamina C.

Deoarece fumatul epuizează nivelul de vitamine din organism.

Fumătorii ar trebui să ia în considerare un supliment sau să își mărească aportul de alimente bogate în vitamine, cum ar fi:

  • portocale;
  • grepfrutul;
  • legumele cu frunze verzi.

Prin urmare nu este doar un nutrient important pentru prevenirea răcelilor.

Această vitamină este un antioxidant puternic care te poate ajuta să iti menții corpul sănătos și să te protejeze împotriva unui număr de boli.

Poți obține vitamine din alimente precum portocalele și căpșuni.

Dar suplimentele pot fi, de asemenea, o modalitate bună de a te asigura că primesti suficient din acest nutrient important.

In Romania gasesti multe surse naturale dar si suplimente de vitamina C.

Recomandari suplimente Vitamina C

Vitamina C pentru copii

vitamina-c-pentru-copii

Complex Vitamina C 1000 mg

complex-vitamina-c

Vitamina C pentru fiecare zi

vitamina-c-pentru-fiecare-zi

Vitamina C pentru juniori

vitamina-c-pentru-juniori

Complex de Vitamina C si Vitamina D3

complex-de-vitamina-c-si-vitamina-d3

Vitamina C cu macese

vitamina-c-din-macese

Vitamina C drajeuri masticabile

vitamina-c-masticabile

Vitamina C organica

vitamina-c-organica

Vitamina C cu propolis

vitamina-c-cu-propolis

Vitamina C si Ginseng Siberian

vitamina-c-si-ginseng

Share your love
error: Content is protected !!
Index